
2015. november 16. 18.00-22.00
Vashegyi – Mozart
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Beszélgetés és koncert
Mozart
Idomeneo (K. 366) - nyitány
Mozart
Quando avran fine - Padre, germani - részlet az Idomeneo c. operából (K. 366/1)
Mozart
Nel grave tormento - részlet a Mitridate c. operából KV 87/14
Mozart
„Et incarnatus est” – részlet a c-moll miséből (K. 427)
Mozart
d-moll zongoraverseny (K. 466) - II. tétel
Mozart
„Voi che sapete” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/12)
Mozart
„Giunse alfin – Deh vieni” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/28)
Mozart
G-dúr zongoraverseny KV 453/I. tétel
SZÜNET
Mozart
c-moll zongoraverseny (K. 491) - I. tétel
Mozart
„Temerari – Come scoglio” – részlet a Così fan tutte c. operából (K. 588/14)
Mozart
B-dúr zongoraverseny (K. 456) - II. tétel
Mozart
„In quali eccessi – Mi tradì” – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/21b)
Mozart
II. felvonás Finale – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/24)
-;-Közreműködik: a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A műveket bemutatja: Vashegyi György
Vezényel: Szokos Augustin
Nyakas Orsolya (szoprán)
Vezényel: Marsovszky János
Theodora Raftis (szoprán)
Vezényel: Yeon Ho Jo
Tatai Nóra (szoprán)
Vezényel: Szarka Tamás
Radnóti Róza (zongora)
Vezényel: Marsovszky János
Molnár Anna (mezzoszoprán)
Vezényel: Marsovszky Pál
Lökösházi Mária (szoprán)
Vezényel: Marsovszky Pál
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Shoji Haraguchi
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Szokos Augustin
Estefania Aviles (szoprán)
Vezényel: Shoji Haraguchi
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Rajna Martin
Najbauer Lóránt, Borka Ákos (basszbariton), Bata Réka (szoprán), Dani Dávid (basszus)
Vezényel: Kaposi Bence
Horti Lilla (szoprán)
Vezényel: Rajna Martin
Idomeneo (K. 366) - nyitány
Mozart
Quando avran fine - Padre, germani - részlet az Idomeneo c. operából (K. 366/1)
Mozart
Nel grave tormento - részlet a Mitridate c. operából KV 87/14
Mozart
„Et incarnatus est” – részlet a c-moll miséből (K. 427)
Mozart
d-moll zongoraverseny (K. 466) - II. tétel
Mozart
„Voi che sapete” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/12)
Mozart
„Giunse alfin – Deh vieni” – részlet a Figaro házassága c. operából (K. 492/28)
Mozart
G-dúr zongoraverseny KV 453/I. tétel
SZÜNET
Mozart
c-moll zongoraverseny (K. 491) - I. tétel
Mozart
„Temerari – Come scoglio” – részlet a Così fan tutte c. operából (K. 588/14)
Mozart
B-dúr zongoraverseny (K. 456) - II. tétel
Mozart
„In quali eccessi – Mi tradì” – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/21b)
Mozart
II. felvonás Finale – részlet a Don Giovanni c. operából (K. 527/24)
-;-Közreműködik: a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A műveket bemutatja: Vashegyi György
Vezényel: Szokos Augustin
Nyakas Orsolya (szoprán)
Vezényel: Marsovszky János
Theodora Raftis (szoprán)
Vezényel: Yeon Ho Jo
Tatai Nóra (szoprán)
Vezényel: Szarka Tamás
Radnóti Róza (zongora)
Vezényel: Marsovszky János
Molnár Anna (mezzoszoprán)
Vezényel: Marsovszky Pál
Lökösházi Mária (szoprán)
Vezényel: Marsovszky Pál
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Shoji Haraguchi
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Szokos Augustin
Estefania Aviles (szoprán)
Vezényel: Shoji Haraguchi
Berecz Mihály (zongora)
Vezényel: Rajna Martin
Najbauer Lóránt, Borka Ákos (basszbariton), Bata Réka (szoprán), Dani Dávid (basszus)
Vezényel: Kaposi Bence
Horti Lilla (szoprán)
Vezényel: Rajna Martin
A német területeken nagy múltra visszatekintő „Gesprächskonzert”, vagyis beszélgetős koncert hagyományát elevenítette fel a magyar régizenejáték meghatározó alakja, a Zeneakadémia tanára, Vashegyi György, amikor az intézmény karmester- és ének szakos hallgatóival és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarával Händel három oratóriumából mutatott be részleteket az előző évadban. A közönség nemcsak különleges zenékkel és ifjú tehetségekkel találkozhatott, hanem Vashegyi György zenetudományi mélységű, élvezetes kommentárjai révén a darabok keletkezéstörténetébe, hatásmechanizmusába is betekintést nyerhetett. Ebben a félévben Mozart operáira és zenekari műveire kerül sor hasonló jelleggel, vagyis a közönség megtudhatja, hogy minden idők legnagyobb zenés színházi zsenije milyen eszközöket használt egy-egy szöveg megzenésítésekor, hogyan volt képes a zene révén az emberi lélek mélyére hatolni, s hogy azok a 18. századi kompozíciós eszközök, amelyeket használt, miként működnek és hatnak kétszázötven évvel később is.
Jegyár:
Ingyenes belépők igényelhetők a Zeneakadémia jegypénztárában.