
2017. december 17. 19.00-21.00
Solti terem
Kamarazene karnyújtásnyira
Perényi Miklós és Spányi Miklós Bach-estje
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
J. S. Bach
1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007
J. S. Bach
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
J. S. Bach
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
J. S. Bach
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
J. S. Bach
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
J. S. Bach
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028
-;-Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)
1. (G-dúr) csellószvit, BWV 1007
J. S. Bach
g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
J. S. Bach
g-moll szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
J. S. Bach
G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
J. S. Bach
D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
J. S. Bach
D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028
-;-Perényi Miklós (cselló), Spányi Miklós (csembaló)
„Nem nyűg nekem Bachot játszani” – mondta állítólag Perényi Miklós egy koncertet követően, amikor egy ismerőse azt kérdezte tőle, nem fáradt-e ki, miután teljesen egyedül játszott másfél órán át Bach-csellószviteket a Zeneakadémia Nagytermében. Bachhoz való viszonyát illetően Spányi Miklós is hasonlóképpen gondolkodik, a kettejük közötti összhang tehát eleve adott. Még akkor is, ha Spányi Miklós a historikus előadói gyakorlat tapasztalatait hozza magával a koncertre, míg Perényi egyedülálló csellózása mintha érintetlen maradt volna a régizenei mozgalom vívmányaitól. Persze Spányi „unortodox” régizenész, no és éppen az lesz az érdekes, hogy stilisztikai kérdésektől függetlenül miként rezonál egymásra két ilyen formátumú muzsikus a Bach által kínált kereteken belül. A koncerten Bach három fennmaradt gambaszonátája mellett két szóló billentyűs mű is elhangzik, nyitószámként pedig Perényi Miklós szólaltatja meg a G-dúr csellószvitet.
Jegyár:
3 400, 4 100 Ft