2023. november 19. 19.00-21.00
Solti terem
kamara.hu – Doktor Faustus
kamara.hu/6 A Zeneakadémia saját szervezésű programja
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
J. S. Bach: A fúga művészete, BWV 1080 – válogatás
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Brahms: Négy komoly ének, op. 121
Johannes Held (bariton), Simon Izabella (zongora)
Stravinsky: Kettős kánon
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Stravinsky: A katona története – szvit
Mate Bekavac (klarinét), Antje Weithaas (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
SZÜNET
Mahler: 1. (D-dúr) szimfónia („Titán”) (Bruno Walter átirata)
Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Brahms: Négy komoly ének, op. 121
Johannes Held (bariton), Simon Izabella (zongora)
Stravinsky: Kettős kánon
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Stravinsky: A katona története – szvit
Mate Bekavac (klarinét), Antje Weithaas (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
SZÜNET
Mahler: 1. (D-dúr) szimfónia („Titán”) (Bruno Walter átirata)
Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
„Az élet legérdekesebb jelenségei valószínűleg mindig kettős arcúak, múltba és jövőbe tekintenek, progresszívek és regresszívek is egyben. Osztoznak az egész élet kétértelműségében.” A fesztivál, de talán a zeneszerzés kvintesszenciáját sűríti magába ez a mondat. A zenei hagyományokhoz való ragaszkodás, és közben valami sosem volt új hang keresése – ez a komponisták örök játéka az idővel. Egy játék, amely a szerző halála után folytatódik, hiszen Bach évszázadok óta meghatározó és alaptörvényszerű kiindulási pontja minden zenének. A gyakran konzervatívnak bélyegzett, de Schönberg által egyenesen progresszívnek nevezett Brahms érzelmekben gazdag, a regényben is hosszan tárgyalt komoly énekei ugyancsak hordozzák ezt a kettősséget, akárcsak a Thomas Mannt személyesen ismerő Stravinsky, aki a szerializmustól a neoreneszánszig hosszú utat járt be élete során. Adrian Leverkühn első zenei élményét, a tehenészlánnyal énekelt kánon műfaját most az ő darabja idézi meg, de az ördög is rajta keresztül teszi be patáját a koncertre. A szünet után, az idei kamara.hu zárásaként a két művészeti vezető a regényben is sokszor emlegetett Mahler 1. szimfóniáját adja elő annak a Bruno Walternak az átiratában, aki szomszédja és jó barátja volt a zeneileg kimeríthetetlen Doktor Faustus írójának.
Rendező:
Zeneakadémia Koncertközpont
Jegyár:
3 900 Ft