
2017. november 12. 19.00-21.00
Solti terem
Händel: Apollo e Dafne / Aci, Galatea e Polifemo
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Händel
Aci, Galatea e Polifemo, HWV 72
SZÜNET
Händel
Apollo e Dafne, HWV 122
-;-Savaria Barokk Zenekar (korhű hangszereken)
Rendező, díszlet- és jelmeztervező: Greifenstein János
Vezényel: Németh Pál
Dafne: Jónás Krisztina (szoprán)
Apollo: Najbauer Lóránt (bariton)
Aci: Ducza Nóra (szoprán)
Galatea: Balogh Eszter (mezzoszoprán)
Polifemo: Jekl László (basszus)
Aci, Galatea e Polifemo, HWV 72
SZÜNET
Händel
Apollo e Dafne, HWV 122
-;-Savaria Barokk Zenekar (korhű hangszereken)
Rendező, díszlet- és jelmeztervező: Greifenstein János
Vezényel: Németh Pál
Dafne: Jónás Krisztina (szoprán)
Apollo: Najbauer Lóránt (bariton)
Aci: Ducza Nóra (szoprán)
Galatea: Balogh Eszter (mezzoszoprán)
Polifemo: Jekl László (basszus)
Georg Friedrich Händel 1709-ben Velencében kezdett el dolgozni Apollo e Dafne című világi kantátáján, majd 1710-ben Hannoverben fejezte be, ahová a választófejedelem, a majdani I. György angol király meghívására érkezett, hogy átvegye udvari karnagyi kinevezését. Az Apolló és Daphne tragikus történetét feldolgozó mű Händel egyik legambiciózusabb kantátája, és előrevetíti a komponista harmincéves egyedülálló karrierjét az opera műfajában. Händel az Aci, Galatea e Polifemo című egyfelvonásos operáját Nápolyban írta Alvito herceg esküvőjére, 1708. július 19-én volt a bemutató. A kantáta („serenata a tre”) három énekesre és zenekarra készült, valódi kamara-opera, zsúfolva pompás dallamokkal, amelyek jó részét Händel felhasználta későbbi műveiben. A mű a szerelmespár Aci és Galatea és a féltékeny óriás történetét meséli el: Polifemo Galatea iránti viszonzatlan szerelme tragédiához vezet. A zene igazán olaszos, zenekari kitörésekkel, bravúr-áriákkal, tele energiával és dallami invencióval. Az idillitől a mély, sötét színekig váltakozik, élénken ábrázolva a szereplők dilemmáit, minden ária gyönyörűség.
Jegyár:
1 200, 2 200, 3 200, 4 200 Ft