
2018. április 21. 15.30-18.00
Budapesti Fesztiválzenekar
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Mozart
1. (Esz-dúr) szimfónia, K. 16
Mozart
Ch’io mi scordi di te – koncertária, K. 505
Mozart
Bella mia fiamma, addio – koncertária, K. 528
Mozart
Un moto di gioia – koncertária, K. 579
Haydn
Holdbéli világ – nyitány, Hob. XXVIII:7
Haydn
60. (C-dúr) szimfónia, Hob. I:60 („Il Distratto”)
-;-Olena Tokar (szoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
1. (Esz-dúr) szimfónia, K. 16
Mozart
Ch’io mi scordi di te – koncertária, K. 505
Mozart
Bella mia fiamma, addio – koncertária, K. 528
Mozart
Un moto di gioia – koncertária, K. 579
Haydn
Holdbéli világ – nyitány, Hob. XXVIII:7
Haydn
60. (C-dúr) szimfónia, Hob. I:60 („Il Distratto”)
-;-Olena Tokar (szoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
„Haydn és Mozart zenéje igazi spirituális gyógyszer mindazoknak, akik játsszák vagy hallgatják. Boldog és büszke vagyok, hogy ezzel a fenomenális együttessel vehetek részt a »spirituális gyógyításban«, amit e két zseni zenéje előidéz.” Takács-Nagy Gábor szavainál nem kell inspirálóbb bevezető Haydn és Mozart világába.Mozart nyolcévesen írt legelső szimfóniája után három hangversenyáriát hallhatunk a mindössze 31 éves szoprántehetség, az ukrán Olena Tokar előadásában. A Holdbéli világ című, szerelmes vígopera nyitányával jutunk el a másik gyógyítóig, Haydnig. Bár a szerző több mint száz szimfóniája szinte kimeríthetetlenül változatos, a 60. még ezek közül is kiemelkedik. Az amerikai karmester, Kenneth Woods szerint ez a legviccesebb és legmodernebb szimfónia, amit valaha írtak. Megelőlegezi a 20. század legtöbb „izmusát”: a szürrealizmust, az abszurdot és a modernizmust is.
Jegyár:
2 700, 3 700, 4 600, 6 600, 11 000 Ft