
2018. január 13. 19.30-22.00
A zongora kétszer
Katia és Marielle Labèque
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Bryce Dessner
El Chan (Katia és Marielle Labèque átirata két zongorára)
Bartók
Öt darab a Mikrokozmoszból két zongorára, BB 120
Brahms
1. (g-moll) magyar tánc
Brahms
20. (e-moll) magyar tánc
Brahms
5. (fisz-moll) magyar tánc
szünet
Bartók
Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115
-;-Katia Labèque, Marielle Labèque (zongora)
Simone Rubino, Andrea Bindi (ütőhangszerek)
El Chan (Katia és Marielle Labèque átirata két zongorára)
Bartók
Öt darab a Mikrokozmoszból két zongorára, BB 120
Brahms
1. (g-moll) magyar tánc
Brahms
20. (e-moll) magyar tánc
Brahms
5. (fisz-moll) magyar tánc
szünet
Bartók
Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115
-;-Katia Labèque, Marielle Labèque (zongora)
Simone Rubino, Andrea Bindi (ütőhangszerek)
A reneszánsz korszak előadóművészi ideálja, a magától értődő könnyedséget és természetességet kifejező „sprezzatura” kifejezés jutott eszébe a The Times kritikusának Katia és Marielle Labèque egyik felvételéről. „Játszhatnak Mozarttól vagy épp Stravinskytól, a zenei gondolatok minden egyes alkalommal úgy bomlanak ki, mintha abban a pillanatban születtek volna meg. A Labèque-nővérek előadásaiban az improvizáció géniuszának jelenlétét érezzük” – írta. A Zeneakadémián két éve nagy sikert arató zongoraművészek játékának alapélménye a budapesti koncert egyik kritikusa szerint az a „rendkívüli, szoros és minden ízében szilárd összeszövöttség, szervesség és megingathatatlan biztonság, amely a két művésznő, a két nővér játékát szétrobbanthatatlanná teszi”. A testvérpár szinte minden létező műfajban kipróbálta már magát: a legnagyobb európai és amerikai szimfonikus zenekarokkal és barokk együttesekkel, valamint a legelismertebb kortárs zeneszerzőkkel, Pierre Boulezzel, Ligeti Györggyel, Thomas Adèsszel, Louis Andriessennel és Olivier Messiaennal dolgoztak már együtt.
Jegyár:
1 400, 2 100, 3 500, 4 900, 5 600 Ft