Antonio Cesti: Orontea

2016. április 18. 19.00-22.00

Solti terem

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Antonio Cesti: Orontea A Zeneakadémia saját szervezésű programja

-;-Orontea: Baráth Emőke (szoprán)

Alidoro: Rab Gyula (tenor)

Silandra: Hajnóczy Júlia (szoprán)

Creonte: Erdős Attila (bariton)

Corindo: Philipp György (kontratenor)

Aristea: Kiss Judit Anna (mezzoszoprán)

Gelone: Ambrus Ákos (basszus)

Tibrino: Kiss Diána (szoprán)

Giacinta: Estefania Avilés (szoprán)

Filozófia: Theodora Raftis (szoprán)

Ámor: Ayane Imai (szoprán)

Magyar felirat: Romhányi Ágnes

Rendezőasszisztens: Péter Benjámin

Koreográfus: Kulcsár Noémi

Zenei asszisztens: Sándor Szabocs, Dinyés Soma

Jelmez: MAISON MARQUISE by Tóth Bori

Díszlet: Rózsa István

Rendező: Almási-Tóth András

Aura Musicale (korhű hangszereken)

Vezényel: Máté Balázs

Háromszázhatvan éve mutatták be a 17. század egyik legnépszerűbb olasz nyelvű operáját, egy ferences szerzetes remekművét. Az 1623-ban született Antonio Cesti nemcsak a világhírt, hanem a szerzetesrend feddését is kivívta, amiért túlzottan világias foglalkozást űzött, ráadásul az operaszerzés mellett még énekesként is működött. Az Orontea Cesti első színpadi műve, mely rögtön hatalmas kasszasiker lett. Az 1656-os ősbemutató után több mint harminc éven át rendszeresen előadták. Ez nagyrészt annak volt köszönhető – és ez teszi ma is egyszerre szórakoztató és felemelő remekművé –, hogy szövegkönyve és nagyszerű zenéje zseniálisan ötvözi a tragédia és a komédia elemeit. A három felvonást megelőző prológusban a Filozófia és a Szerelem allegórikus alakjai vitatkoznak egymással, vajon kinek van nagyobb hatása az emberre, a kötelesség vagy a szenvedély, az ész vagy a szív irányítja-e a lelket. A könnyen áttekinthető, magával ragadó történet erre ad csattanós választ.

Jegyár:

1 500 Ft