
2014. november 4. 19.45-22.00
Budapesti Fesztiválzenekar
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Barokk est
Locatelli
Esz-dúr concerto grosso, op. 7/6 („Ariadné panasza”)
Telemann
e-moll kettősverseny furulyára és fuvolára (TWV 52:e1)
Leclair
D-dúr hegedűverseny, op. 10/3
SZÜNET
Händel
Apollón és Daphné (HWV 122)
-;-Anna Lucia Richter (szoprán); Nathan Berg (bariton); Stephanie-Marie Degand (hegedű); Anneke Boeke (furulya); Sigrid T’Hooft (barokk gesztika)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Jonathan Cohen
Esz-dúr concerto grosso, op. 7/6 („Ariadné panasza”)
Telemann
e-moll kettősverseny furulyára és fuvolára (TWV 52:e1)
Leclair
D-dúr hegedűverseny, op. 10/3
SZÜNET
Händel
Apollón és Daphné (HWV 122)
-;-Anna Lucia Richter (szoprán); Nathan Berg (bariton); Stephanie-Marie Degand (hegedű); Anneke Boeke (furulya); Sigrid T’Hooft (barokk gesztika)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Jonathan Cohen
Aki szorosan nyomon követte Fischer Iván pályáját, az aligha lepődött meg azon, hogy a hazai szimfonikus zenekarok közül elsőként a Budapesti Fesztiválzenekar alakított historikus együttest. Hiszen Fischer Iván a historikus előadói gyakorlat egyik legnagyobb alakja, Nikolaus Harnoncourt mellett tanult, s lett a mester asszisztense, s a hőskorban maga is gambázott olykor különböző kamaraformá¬ciókban. A Fesztiválzenekar historikus együttese ezúttal a Les Arts Florissants másodkarmestere, Jonathan Cohen irányításával mutat be három barokk versenyművet és adja elő Händel egyik legizgalmasabb, minioperának tekinthető kamarakantátáját, az Apollón és Daphnét. Utóbbi előadásának érdekessége – a két nemzetközileg elismert énekes szólista közreműködésén túl – az lesz, hogy a produkció előkészítésében részt vesz a barokk színpadi gesztika legjelentő¬sebb szakértője, Sigrid T’Hooft, hogy az előadók gesztusainak historikus rekonstruálásával még erőteljesebb legyen a produkció affektív ereje.
Jegyár:
2 500, 3 500, 4 400, 6 300, 10 500 Ft