2023. január 15. 19.00-21.00
Solti terem
Operavizsga A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Asszonysorsok
Leona (2022)
Leona: Fenyvesi Gabriella Rea
Erast: Jóhannsson Aron Ottó
Irén: Kapi Zsuzsanna
Aquil: Papp Balázs
A librettót Czakó Zsigmond drámája alapján írta: Almási-Tóth András
A zenét a Zeneakadémia zeneszerző szakos hallgatói komponálták: Bánó T. Barnabás, Erdős Boglárka, Eröss Balázs, Kocsák Gergely, Koudela Olivér, Oláh Patrik, Papp Mátyás, Tukora PéterTanszékvezető: Fekete Gyula
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult ensemble: Tao Yizhuo (fuvola), Eszenyi Zsombor Dániel (klarinét), Fekete Bernadett (hegedű), Nagy Salamon (brácsa), Donáczi Cseperke (cselló), Deák Éva (zongora), Puskás Ádám (ütőhangszerek)
Vezényel: Sándor Szabolcs
Rendező: Almási-Tóth András
SZÜNET
Wagner: Tannhäuser – részlet az első felvonásból
Tannhäuser: Szeleczki Artúr
Vénusz: Tuznik Natália
Rendező: Almási-Tóth András
Verdi: Traviata – részlet a második felvonásból
Violetta: Híves Boglárka
Germont: Csölley Martin
Rendező: Varga Bence
Weill: A hét főbűn
Amy van Walsum
Rendező: Almási Tóth András
Leona: Fenyvesi Gabriella Rea
Erast: Jóhannsson Aron Ottó
Irén: Kapi Zsuzsanna
Aquil: Papp Balázs
A librettót Czakó Zsigmond drámája alapján írta: Almási-Tóth András
A zenét a Zeneakadémia zeneszerző szakos hallgatói komponálták: Bánó T. Barnabás, Erdős Boglárka, Eröss Balázs, Kocsák Gergely, Koudela Olivér, Oláh Patrik, Papp Mátyás, Tukora PéterTanszékvezető: Fekete Gyula
A Zeneakadémia hallgatóiból alakult ensemble: Tao Yizhuo (fuvola), Eszenyi Zsombor Dániel (klarinét), Fekete Bernadett (hegedű), Nagy Salamon (brácsa), Donáczi Cseperke (cselló), Deák Éva (zongora), Puskás Ádám (ütőhangszerek)
Vezényel: Sándor Szabolcs
Rendező: Almási-Tóth András
SZÜNET
Wagner: Tannhäuser – részlet az első felvonásból
Tannhäuser: Szeleczki Artúr
Vénusz: Tuznik Natália
Rendező: Almási-Tóth András
Verdi: Traviata – részlet a második felvonásból
Violetta: Híves Boglárka
Germont: Csölley Martin
Rendező: Varga Bence
Weill: A hét főbűn
Amy van Walsum
Rendező: Almási Tóth András
Sándor Szabolcs (zongora)
Felkészítő tanárok: Prof. emer. Ks. Marton Éva, Meláth Andrea, Fried Péter, Iván Ildikó, Gyökér Gabriella, Holló Mariann, Harazdy Miklós, Rózsa Gábor
Tanszékvezető: Meláth Andrea
Koreográfus: Lázár Eszter
Zenei vezető: Sándor Szabolcs
A Zeneakadémián megvalósuló operavizsga-produkciók a műfaj olyan ősi, tiszta formáját képesek visszaadni a közönségnek, ahol nincsenek kötöttségek, és csak egyetlen vezérelv van, a játék és a felfedezés öröme. A vizsgaelőadásokon a Zeneakadémia operaénekszakos hallgatói kerülnek reflektorfénybe, akik merészségükkel és frissességükkel évről évre zajos sikereket érnek el. A hagyományoktól eltérően ezúttal nem egyetlen operát állítanak a középpontba, hanem – ahogy azt az alcím is sejteti – különböző női életutakat vesznek górcső alá, az egyes előadásokban továbbá közös vezérfonalként jelenik meg a bűn motívuma. „Mi az a jó és rossz? Mi az a lelki erő és ösztön? Miért van ez így, vagy úgy, és nem másképpen? Miért lehet egy szó, egy lépés, egy tévedés a romlás ajtajának, vagy a menny üdvének kulcsa? Miért van lelkünk és szívünk kiállítva indulattal, szenvedéllyel, miként szoba bútorokkal?!” – mondja Czakó Zsigmond pszichológiai és filozófiai szempontból is korát meghaladó drámájának főszereplője. Az egyetem zeneszerzésszakos hallgatói által zenés alakot öltött mű két érzelmileg szélsőséges női karaktert vonultat fel: a bosszúvágytól fűtött Leonát és a bosszú eszközeként használt Irént. De megjelenik egy középkori monda szereplőjeként Vénusz, a szerelem csábító istennője, majd a tévútra került Violetta is, akit a szerelme apjával való találkozás végzetes döntés felé sodor. Végül egy meghasadt személyiség utazásának lehetünk szemtanúi, aki hét városon keresztül tapasztalja meg a hét főbűnt. „A két Anna közül az egyik üzletasszony, a másik művész; az egyik (Anna I.) eladó, a másik (Anna II.) áru” – írta nőalakjáról a libretto szerzője, Bertolt Brecht.
Rendező:
Zeneakadémia Koncertközpont
Jegyár:
Díjtalan belépő igényelhető a Zeneakadémia honlapján és a jegypénztárában, legkorábban a koncert előtt egy hónappal.