Az ízlés valaminek a tagadása. A zseni állít, mindig csak állít.

Liszt Ferenc
kamara.hu/2

2021. november 19. 19.00-21.30

Solti terem

kamara.hu – Az eltűnt idő nyomában

kamara.hu/2 A Zeneakadémia saját szervezésű programja

A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja

Helyszíni és online koncert

Schumann: Liederkreis, op. 39
Schöck Atala (mezzoszoprán), Simon Izabella (zongora)
Fauré: 1. (d-moll) zongoraötös, op. 89
Korossy Vonósnégyes: Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Osztrosits Éva (brácsa), Devich Gergely (cselló) Palojtay János (zongora)

SZÜNET

Messiaen: Kvartett az idők végezetére
Baráti Kristóf (hegedű), Klenyán Csaba (klarinét), Christoph Richter (cselló), Jonathan Biss (zongora)

A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
A magyar zenetudományi képzés fennállásának 70. évfordulója alkalmából

Hogy hányféleképpen befolyásolhatja a zenét az idő? Ott van például a komponálás sebessége. Vannak művek, amelyek pillanatok alatt megszületnek, másokra éveket kell várni. 1840-et Schumann életművében a dalok évének szokás nevezni, hiszen több mint száz dalt írt ekkor. Bámulatosan gazdag érzelmi világ, játékosság, lágyság és heves kitörések jellemzik őket. Gabriel Fauré viszont, akinek zenei stílusa a leginkább hasonlít Proust irodalmi nyelvére, egy „eltűnt” dallam megtalálásával, 15 év alatt, több nekifutásra tudta csak befejezni 1. zongoraötösét. A 20. század egyik legjelentősebb kamarazenei műve, a Kvartett az idők végezetére pedig annak köszönheti szóló, duó, trió és kvartett összeállítású tételeit, hogy a rabságban sínylődő szerző fokozatosan talált rá rabtársai közt a muzsikusokra. És persze izgalmas a zenék belső ideje is: Schumann különálló érzelmeket bemutató dalciklusa térben és időben ide-oda ugráló utazásra visz, míg Messiaen a végtelenséget, a természetfeletti időt zenésíti meg.
Élő közvetítés a Zeneakadémia Online Koncertterméből, FB oldalán és YouTube csatornáján.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

3 500, 4 500 Ft