Liszt szerepe a zongorajátszásban ugyanaz, mint Euklideszé a geometriában.

Alan Walker
Tóth-Vajna Zsombor

2021. november 5. 19.00-21.00

Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Kamaraestek a Régi Zeneakadémián

Tóth-Vajna Zsombor A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Orfeusz utazása

Frescobaldi: Toccata Seconda
Frescobaldi: Aria detta la Frescobalda
Frescobaldi: Toccata Quarta per l'Organo da sonarsi alla levatione
Frescobaldi: Passacagli
Frescobaldi: Capriccio di Durezze
Frescobaldi: Partita sopra Ciaccona
Froberger: Toccata in C, FbWV 109
Buxtehude: Auf meinem lieben Gott - korálpartita, BuxWV 179
Buxtehude: Nun lob mein Seel den Herren - korálelőjáték, BuxWV 213
Buxtehude: Jesus Christus unser Heiland - korálelőjáték, BuxWV 198
Buxtehude: Toccata in G, BuxWV 164

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)

Habár Monteverdi sosem írt billentyűs hangszerre, hatása nyomon követhető szinte minden zenei műfajban, hiszen életműve nemcsak az opera műfajának megalkotása révén vált kikerülhetetlenné a következő generációk számára, hanem az általa teremtett újfajta zenei nyelvezet miatt is. A koncerten elhangzó műveken keresztül felfedezhetjük, hogyan hatott Monteverdi zenei nyelvezete a későbbi komponisták zenéjére, itáliai és német mesterek alkotásaira. Zenei utazásunk során Orfeusz lábnyomait követve jutunk el a zene Monteverdi által kijelölt céljához: megérinteni a hallgató lelkét, feléleszteni az érzelmeket, és egyenesen a szívhez szólni. A hangversenyen Tóth-Vajna Zsombor Frescobaldi műveit Hyeronimus Bononiensis 1521-es római hangszerének kópiáján, Dieterich Buxtehude műveit pedig Christian Vater 1734-ben Hannoverben készült csembalójának másolatán szólaltatja meg.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

2 000 Ft