Liszt szerepe a zongorajátszásban ugyanaz, mint Euklideszé a geometriában.

Alan Walker
Concerto Budapest

2021. március 18. 19.30-22.00

Nagyterem

Concerto Budapest

Elmarad

Thomas Adès: Colette Suite
Prokofjev: 2. (g-moll) hegedűverseny, op. 63
Csajkovszkij: 6. (h-moll) szimfónia, op. 74 („Patetikus”)

Daniel Lozakovich (hegedű)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András

Visszafelé haladva az időben három zenetörténeti korszakon vezeti keresztül a koncert közönségét Keller András és zenekara. Méghozzá a jelenkor zenéjével indulva, hiszen napjaink talán legünnepeltebb komponistája, a brit Thomas Adès Colette-szvitje az azonos című 2018-as, nagysikerű életrajzi film zenéiből lett összeállítva. Koncertszonáta hegedűre és zenekarra – eredetileg ezt a címet szánta 2. hegedűversenyének Szergej Prokofjev, aki épp e mű megszületése idején, 1935-ben tért vissza szülőhazájába. „Elsősorban dallamosnak kell lennie, anélkül, hogy triviálissá váljék” – egy ekkoriban született írásában így jellemezte a korszerű zene alapvetőnek tekintett kívánalmát Prokofjev, s a még csak a huszadik születésnapja előtt álló svéd hegedűscsillag, Daniel Lozakovich szólójával felhangzó versenymű teljességgel megfelel ennek az elvárásnak. Az 1893. október 28-án, alig néhány nappal Csajkovszkij halála előtt bemutatott 6. szimfónia szerencsére már készültében büszkévé tette a szerzőt, és ennek éppenséggel egyáltalán nem mond ellent a vallomás, mely szerint „nemegyszer keservesen sírva fakadtam” komponálás közben.

Tájékoztatjuk kedves nézőinket, hogy a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem vezetőinek döntése alapján a Zeneakadémián március 8-24. nem rendezünk élő közvetítéseket tekintettel a romló járványhelyzetre.

Köszönjük megértésüket!

Rendező:

Concerto Budapest