Liszt szerepe a zongorajátszásban ugyanaz, mint Euklideszé a geometriában.

Alan Walker
Budapesti Vonósok

2021. március 16. 19.30-22.00

Nagyterem

Budapesti Vonósok

Elmarad

Vivaldi: C-dúr sinfonia, RV 112
Vivaldi: e-moll („A kedvenc”) hegedűverseny, RV 277
Kreisler: C-dúr hegedűverseny Vivaldi stílusában
Wolf Péter: Tiszteletem Vivaldi Úr!

SZÜNET

Schubert–Mahler: 14. (d-moll) vonósnégyes, D. 810 („A halál és a lányka”)

Baráti Kristóf (hegedű)
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)

Minden idők egyik legjelesebb hegedűművésze, Fritz Kreisler pályája első felében gyakran játszotta koncertjein ismert vagy kevésbé ismert barokk mesterek darabjait saját virtuóz átirataiban. 1905-ben aztán Vivalditól egy egész concertót mutatott be, három évtized múltán azonban „bevallotta”, hogy a versenyműhöz minden egyes hangot ő talált ki. A kompozíció tehát nem átirat volt, hanem stílustanulmány, minden benne volt, amit Kreisler és kora Vivaldiról gondolt. Egy évszázaddal később Wolf Péter is megírta a maga Vivaldianáját. A koncert első része tehát Vivaldi és a játékos allúziók jegyében telik, Baráti Kristóf játéka pedig mindezeket felejthetetlen élménnyé teszi. Az est második felében a kvartettirodalom egyik csúcsa, Schubert A halál és a lányka címen ismert vonósnégyese szólal meg, mely Gustav Mahler nevezetes átdolgozása óta a vonószenekarok legnemesebb erőpróbájának számít.

Rendező:

Budapesti Vonósok Alapítványa