Az Akadémián eltöltött idő alatt tanultam meg a fegyelem és a kemény munka alapjait, melynek aztán egész életemben hasznát vettem.

Solti György
Budapesti Fesztiválzenekar

2021. február 26. 19.45-22.00

Nagyterem

Budapesti Fesztiválzenekar

Elmarad

Fauré: Pelléas és Mélisande – szvit, op. 80
Saint-Saëns: 1. (a-moll) csellóverseny, op. 33
Schumann: 3. (Esz-dúr) szimfónia, op. 97 („Rajnai”)

Alisa Weilerstein (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Madaras Gergely

Érzelmi hullámvasút happy enddel – így írhatnánk le röviden a műsort, amelyben Pelléas és Mélisande tragikus története után Saint-Saëns szélsőséges hangulatokat körüljáró, gyakran indulatos csellóversenye, majd Schumann pozitív életélményekből fogant szimfóniája szólal meg. Az elképesztő technikai kihívásokat magában rejtő versenyművet Rahmanyinov és Sosztakovics is minden idők legjobb csellóversenyének tartotta. Életének egyik nehéz periódusából a Düsseldorfban elnyert városi zeneigazgatói állás rángatta ki Schumannt, aki boldogan kirándult feleségével új Rajna menti otthonának környékén. Az élményekből született a koncerten megszólaló szimfónia. A hangversenyt Madaras Gergely vezényli, akinek nemzetközi elismertségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Mezzo TV 2019 szeptemberében a hónap művészének választotta, és dokumentumfilmet is készített róla. Szólistaként a jellegzetesen erőteljes, hipnotizáló csellóhangjáról ismert amerikai Alisa Weilerstein lép a közönség elé, akinek Saint-Saëns-játéka a New York Times kritikusa szerint „technikailag tökéletes és mélyen kifejező: vibratói beszédesek, líraisága váratlan és vészjóslóan titokzatos”.

Rendező:

Budapesti Fesztiválzenekar