Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója
BEETHOVEN-NAPOK KAMARAKONCERT 2.

2020. november 29. 11.00-13.00

Nagyterem

BEETHOVEN-NAPOK KAMARAKONCERT 2.

Fischer Annie tiszteletére

Elmarad

Beethoven: 3. (A-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 69
Beethoven: 9. (A-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 47 („Kreutzer”)
SZÜNET
Beethoven: 15. (a-moll) vonósnégyes, op. 132

Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Jevgenyij Koroljov (zongora)
Hungarian Quartet: Keller András, Pilz János (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)

Steven Isserlis, az egyik legnagyobb ma élő csellista szerint Beethoven cselló-zongora szonátái közül az A-dúr darab az első a maga műfajában, amely egyenlő szerepet ad mindkét hangszernek. A műben semmiféle, az egyébként Beethovenre sokszor jellemző küzdelem nem fedezhető fel: boldog hangvételével tökéletes példája a bécsi klasszika kiegyensúlyozottságának. A hegedűre és zongorára írt Kreutzer-szonáta rendkívüli technikai kihívások elé állítja előadóit, hosszúságával és érzelmi túlfűtöttségével pedig a közönséget is – persze a legjobb értelemben. A mű dedikációja Rodolphe Kreutzer hegedűművésznek szól, aki sosem adta elő, mondván, hogy „felháborítóan érthetetlen”. Mindkét szonáta zongoraszólamát a nemzetközi zenei élet egyik legjelentősebb zongoraművésze, Jevgenyij Koroljov szólaltatja meg, s hozzá csatlakozik a hazai élő legenda, Perényi Miklós, valamint a Concerto Budapest művészeti vezetője, Keller András. A koncertet záró a-moll vonósnégyest Beethoven egy hosszú betegségből felépülve komponálta. Ennek állít emléket harmadik tétele, melynek felirata A lábadozó szent hálaéneke az istenséghez, líd moduszban. E tétel különösen nagy hatással volt a későbbi zeneszerzőkre, így Bartókra is, aki szinte hangról hangra idézi vissza a 3. zongoraverseny kezdetén.

Rendező:

Concerto Budapest

Jegyár:

1 500, 2 500, 3 500, 4 500, 5 900 Ft