A technika a lélekből szülessen meg, ne a mechanikából.

Liszt Lina Ramannak
Concerto Budapest / Perényi, Várjon, Keller

2020. április 26. 15.00-18.00

Nagyterem

Concerto Budapest / Perényi, Várjon, Keller

BEETHOVEN-NAPOK Fischer Annie tiszteletére

Elmarad

Beethoven: 3. (A-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 69
Beethoven: 9. (A-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 47 („Kreutzer”)
SZÜNET
Beethoven: 15. (a-moll) vonósnégyes, op. 132

Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes (zongora)

Steven Isserlis, az egyik legnagyobb ma élő csellista szerint Beethoven cselló-zongora szonátái közül az A-dúr darab az első a maga műfajában, amely egyenlő szerepet ad mindkét hangszernek. A műben semmiféle – az egyébként Beethovenre sokszor jellemző – küzdelem nem fedezhető fel: boldog hangvételével tökéletes példája a bécsi klasszika kiegyensúlyozottságának. A hegedűre és zongorára írt Kreutzer-szonáta rendkívüli technikai kihívások elé állítja előadóit, hosszúságával és érzelmi túlfűtöttségével pedig a közönséget is – persze a legjobb értelemben. A mű dedikációja Rodolphe Kreutzer hegedűművésznek szól, aki sosem adta elő, mondván, hogy „felháborítóan érthetetlen”. Mindkét szonáta zongoraszólamát a többek közt saját kamarazenei fesztivált is vezető Várjon Dénes játssza majd, s hozzá csatlakozik a hazai élő legenda, Perényi Miklós, valamint a Concerto Budapest művészeti vezetője, Keller András. A koncertet záró a-moll vonósnégyest Beethoven egy hosszú betegségből felépülve komponálta. Ennek állít emléket harmadik tétele –, melynek felirata: A lábadozó szent hálaéneke az istenséghez – líd hangnemben.

Rendező:

Concerto Budapest

Jegyár:

2 500, 3 500, 4 500 Ft