Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson...

Dohnányi Ernő főigazgatói székfoglalója
Kitagawa Chisa kamaraestje

2019. március 19. 19.00-21.00

Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Kitagawa Chisa kamaraestje A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Prokofjev: C-dúr szonáta két hegedűre, op. 56
Bartók: 1. rapszódia, BB 94a
Beethoven: 1. (D-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 12/1

Kitagawa Chisa (hegedű), Szabadi Vilmos (hegedű), Taraszova Brigitta (zongora)

Kitagawa Chisát a 2017-es Bartók Világverseny révén ismerhette meg a budapesti közönség, ahol többek között a Zeneakadémia különdíját nyerte el a fiatal japán művésznő. A még mindig csupán 22 esztendős, figyelemreméltó tehetségű hegedűs szonátaestjén, Taraszova Brigitta és Szabadi Vilmos társaságában muzsikálva, előbb Szergej Prokofjev ritka hangszer-összeállítású, kéthegedűs C-dúr szonátáját játssza majd: az 1930-as kompozíció tételrendje barokkos, kísérletező kedve viszont nagyon is huszadik századi. Az alig pár évvel korábban keletkezett Bartók-mű, az 1926-os 1. rapszódia motívumai és tételnevei egyaránt a régi magyar zenét idézik: Lassú és Friss. Az 1798-as D-dúr hegedűszonáta még nem a titáni Beethoven hangja: a mű stílusa a bécsi klasszika előző két óriását, Haydnt és Mozartot idézi, a dedikáció pedig Antonio Salierinek szól. Így áll össze tehát a program, amely egyszerre teszi majd érzékletessé Kitagawa Chisa előadói stílusismeretét, együttműködési készségét, elmélyültségét és virtuozitását.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

A koncertre a belépés díjtalan a terem befogadóképességének határáig.