A technika a lélekből szülessen meg, ne a mechanikából.

Liszt Lina Ramannak
Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro

2019. január 5. 19.30-21.00

Nagyterem

Tiszta barokk

Baráth Emőke és az Il Pomo D'Oro A Zeneakadémia saját szervezésű programja

La Veneziana – Barbara Strozzi és mesterei

Strozzi: Diporti di Euterpe ovvero Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Lagrime mie
Marini: Affetti Musicali, op.1 – 1. La Zorzi
Strozzi: Mi fa rider la speranza
Cesti: Speranza ingannatrice
Merula: Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (3. kötet), op. 13 – Ballo detto Eccardo
Strozzi: Cantate, ariette e duetti, op. 2 – 4. Sul Rodano severo

SZÜNET

Strozzi: Arie a voce sola, op. 8 – 6. Che si può fare
Cavalli: Sinfonia, „Alba ch'imperli i fiori”, „Cresce, cresce il foco” – részletek a Statira principessa di Persia című operából
Marini: Sonata sopra „Fuggi dolente core”, op. 22/21
Strozzi: Ariette a voce sola op. 6 – 16. Chi brama in Amore
Cavalli: „Vanne intrepido o mio” – részlet a Statira principessa di Persia című operából

Vezényel és csembalón játszik: Francesco Corti
Baráth Emőke (szoprán)
Il Pomo d'Oro

Bár az egyik első névről ismert zeneszerző is nő volt (Hildegard von Bingen), a mainstream zeneszerzést tulajdonképpen a mai napig férfiak uralják: ha az utcán sétálva megállítanánk embereket és megkérnénk őket, hogy mondjanak női zeneszerzőket, a legtöbben egyetlen példát sem tudnának említeni, legyen szó bármilyen zenei műfajról. A fiatal, de már világhírű magyar szoprán, Baráth Emőke és az Il Pomo d’Oro régizene-együttes januári műsora nem titkoltan ezen szeretne változtatni. Szám szerint a legtöbb jegyzett női komponista a 20. század második felét megelőzően ugyanis a 17. században, illetve a 18. század elején működött: az olasz humanizmus megengedőbb volt a nők művészi ambícióit illetően, mint a későbbi polgári világ. Az 1600-as évek legismertebb női zeneszerzője a velencei költő, Giulio Strozzi lánya, Barbara Strozzi volt, akinek dalai, madrigáljai és kantátái tanára, a Monteverdi-tanítvány Francesco Cavalli hatásáról tanúskodnak.

A koncertet KÓDA követi – az előadás után kezdődő kötetlen, félórás beszélgetés a hangversenyen közreműködő előadókkal.

Rendező:

Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár:

3 700, 5 100, 6 500, 7 800, 8 600 Ft