Nem túlzok, amikor azt mondom: mindent, amit zenészként elértem, Weiner Leónak köszönhetek…. Számomra mindig Weiner volt és marad is „a zenész" kiemelkedő mintaképe.

Solti György
Budapesti Fesztiválzenekar

2018. február 26. 19.45-22.00

Budapesti Fesztiválzenekar A Zeneakadémia saját szervezésű programja

van Wassenaer
4. (G-dúr) concerto armonico

Charles Avison
5. (d-moll) concerto grosso Domenico Scarlatti nyomán

Händel
Silete venti – motetta, HWV 242


SZÜNET

Albinoni
d-moll oboaverseny, op. 9/2

Händel
3. (e-moll) concerto grosso, HWV 321

Händel
Piangerò la sorte mia – ária a Julius Caesar Egyiptomban című operából, HWV 17

Händel
Da tempeste il legno infranto – ária a Julius Caesar Egyiptomban című operából, HWV 17

-;-Sophie Junker (szoprán)

Budapesti Fesztiválzenekar

Művészeti vezető: Jonathan Cohen

Barokk gesztika: Sigrid T’Hooft

A fiatal Jonathan Cohen szenvedélyesen szereti a kamarazenét. Barokk koncertjén olaszos vibrálás, szépség, fények, energikus futamok és egy csodálatos szoprán hang várja a közönséget, utóbbi egyenesen Belgiumból. „Némelyik elviselhető, van köztük átlagos és egészen vacak is” – ma a közönség épp az ellenkezőjét gondolja van Wassenaer olaszos hangulatú, szépséget sugárzó Concerti Armonici sorozatáról. Charles Avison legismertebb darabjai concerto grossói, amelyek az olasz Domenico Scarlatti műveiből táplálkoznak. A hangverseny első fele egy Händel-motettával zárul 1707-ből: a virtuóz szoprán hangot igénylő Silete ventit a belga Sophie Junker énekli, akitől a koncert második részében két drámai Kleopátra-áriát is hallhatunk a szerző Julius Caesar Egyiptomban című operájából. Tomaso Albinoni csak kedvtelésből komponált, versenyművei közül egyértelműen a 2. oboaverseny, annak is a lassú tétele a legismertebb. A vidám futamok után Händel különös zamatú 3. concerto grossója sötét hangulatú melankóliát csempész a programba, de az olaszos stílustól ekkor sem távolodik el a zenekar.

Jegyár:

2 700, 3 700, 4 600, 6 600, 11 000 Ft