_870_focuspoint_825x450.jpg)
2018. január 28. 19.00-21.00
Solti terem
Opera Exam Festival
The Rape of Lucretia
A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Dutch National Opera Academy
Britten
Lukrécia meggyalázása, op. 37
-;-Szövegkönyv: Ronald Duncan
Jelmez: Sanne Oostervink
Rendező: Maria Riccarda Wesseling
Zongorán közreműködik: Mirsa Adami, Marta Liebana
Vezényel: Karel Deseure
Collatinus, római hadvezér: Alexander de Jong (basszus)
Junius, római hadvezér: Tony Butiurca (bariton)
Tarquinius, etruszk herceg: Jasper Leever / Raoul Steffani (bariton)
Lucretia, Collatinus felesége: Deborah Saffery / Nina van Essen (kontraalt)
Bianca, Lucretia nevelőnője: Serena Perez (mezzoszoprán)
Lucia, Lucretia szolgája: Judith Weusten (szoprán)
Férfi kórus: Stefan Kennedy / Zachery VanderMeulen (tenor)
Női kórus: Helena Koonings / Stephanie DesJardins (szoprán)
Lukrécia meggyalázása, op. 37
-;-Szövegkönyv: Ronald Duncan
Jelmez: Sanne Oostervink
Rendező: Maria Riccarda Wesseling
Zongorán közreműködik: Mirsa Adami, Marta Liebana
Vezényel: Karel Deseure
Collatinus, római hadvezér: Alexander de Jong (basszus)
Junius, római hadvezér: Tony Butiurca (bariton)
Tarquinius, etruszk herceg: Jasper Leever / Raoul Steffani (bariton)
Lucretia, Collatinus felesége: Deborah Saffery / Nina van Essen (kontraalt)
Bianca, Lucretia nevelőnője: Serena Perez (mezzoszoprán)
Lucia, Lucretia szolgája: Judith Weusten (szoprán)
Férfi kórus: Stefan Kennedy / Zachery VanderMeulen (tenor)
Női kórus: Helena Koonings / Stephanie DesJardins (szoprán)
According to historians, the uprising that deposed the last king of Rome, Tarquinius Superbus, around 510 B.C. is traditionally associated with the rape of Lucretia. The ruler’s son attacked the faithful wife, Lucretia, who out of a sense of trauma and shame eventually committed suicide. According to ancient accounts, the general scandal around the incident resulted in the collapse of the kingdom of Rome and the institution of a republic. In the chamber opera by Britten, which premiered in 1946, the events are assessed by two commentators – a woman and a man – from a Christian perspective. The two-act work is presented at this year’s festival by the Dutch National Opera Academy. The two-year masters courses arranged through the collaboration of the Conservatorium van Amsterdam and Royal Conservatory of The Hague – and which is headed by singer Maria Riccarda Wesseling, who appears here as director – focuses on the musical and acting development of young opera singers.
Jegyár:
HUF 1 200