A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről
Händel: Apollo e Dafne / Aci, Galatea e Polifemo

2017. november 12. 19.00-21.00

Solti terem

Händel: Apollo e Dafne / Aci, Galatea e Polifemo A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Händel
Aci, Galatea e Polifemo, HWV 72


SZÜNET

Händel
Apollo e Dafne, HWV 122

-;-Savaria Barokk Zenekar (korhű hangszereken)

Rendező, díszlet- és jelmeztervező: Greifenstein János

Vezényel: Németh Pál

Dafne: Jónás Krisztina (szoprán)

Apollo: Najbauer Lóránt (bariton)

Aci: Ducza Nóra (szoprán)

Galatea: Balogh Eszter (mezzoszoprán)

Polifemo: Jekl László (basszus)

Georg Friedrich Händel 1709-ben Velencében kezdett el dolgozni Apollo e Dafne című világi kantátáján, majd 1710-ben Hannoverben fejezte be, ahová a választófejedelem, a majdani I. György angol király meghívására érkezett, hogy átvegye udvari karnagyi kinevezését. Az Apolló és Daphne tragikus történetét feldolgozó mű Händel egyik legambiciózusabb kantátája, és előrevetíti a komponista harmincéves egyedülálló karrierjét az opera műfajában. Händel az Aci, Galatea e Polifemo című egyfelvonásos operáját Nápolyban írta Alvito herceg esküvőjére, 1708. július 19-én volt a bemutató. A kantáta („serenata a tre”) három énekesre és zenekarra készült, valódi kamara-opera, zsúfolva pompás dallamokkal, amelyek jó részét Händel felhasználta későbbi műveiben. A mű a szerelmespár Aci és Galatea és a féltékeny óriás történetét meséli el: Polifemo Galatea iránti viszonzatlan szerelme tragédiához vezet. A zene igazán olaszos, zenekari kitörésekkel, bravúr-áriákkal, tele energiával és dallami invencióval. Az idillitől a mély, sötét színekig váltakozik, élénken ábrázolva a szereplők dilemmáit, minden ária gyönyörűség.

Jegyár:

1 200, 2 200, 3 200, 4 200 Ft