Nem túlzok, amikor azt mondom: mindent, amit zenészként elértem, Weiner Leónak köszönhetek…. Számomra mindig Weiner volt és marad is „a zenész" kiemelkedő mintaképe.

Solti György
Bella Máté: A tavasz ébredése, Solti Árpád: La violetta

2017. május 23. 19.00-21.00

Solti terem

Bella Máté: A tavasz ébredése, Solti Árpád: La violetta A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Bella Máté
A tavasz ébredése

Solti Árpád
La violetta

-;-UMZE Kamaraegyüttes

Koreográfus: Kulcsár Noémi

Táncosok: Szilvási Anna, Erdélyi Zsombor, Stupek Míra, Horváth Attila, Kovács Eszter, Keresztes Patrik (A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói)

Díszlet: Bartos Letícia, Szelei Mónika

Jelmez: Kuti Letícia, Mikes Anna (a Magyar Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakos hallgatói, vezető tanár: Zeke Edit)

Zenei munkatárs: Baja Mónika, Sándor Szabolcs

Rendező: Almási-Tóth András

Tanszékvezető: Meláth Andrea

Vezényel: Vajda Gergely

Felkészítő tanárok: Prof. emer KS Marton Éva, Kertesi Ingrid, Halmai Katalin, Pászthy Júlia, Nádor Magda, Kiss B. Atilla, Fried Péter, Meláth Andrea tanszékvezető

Alszászy Gábor, Balogh Zsolt , Bárkányi Éva, Gyökér Gabriella, Harazdy Miklós, Holló Mariann, Kéry Tamás, Pogány Imola, Virág Emese

Marci: Beeri Benjamin

szövegét Frank Wedekind drámája nyomán Almási-Tóth András írta

Menyus: Dargó Gergely mv

Marci: Beeri Benjamin

Wendla: Nagy Zsófia

Igazgatónő: Horti Lilla

Ilse/Anya: Molnár Tímea

Márta: Fürjes Anna

Thea: Molnár Anna

Álarcos úr/Pap: Erdős Attila

Igazgató: Gaál Csaba

Zeneszerző: Erdős Attila

Ilonka: Kiss Diána

Jolán: Farkas Judit

Roboz kisasszony: Zuzana Kohutova

Márkus kisasszony: Havár-Ferenczy Vivien

Rakolniki: Bojtos Luca

Thúz: Szigeti Karina

Franz Wedekind 1891-es „gyermektragédiája” és Molnár Ferenc 1921-es könnyűkezű egyfelvonásosa, Az ibolya, egy hajdan a kamaszvágyak kendőzetlenül nyílt ábrázolásával botrányt kiváltó darab és egy kedves humorú színházi jelenetsor kerül majd egymás mellé az opera tanszak vizsgaprodukcióján. Korántsem előzmény nélkül, hiszen mind Bella Máté, mind pedig Solti Árpád alig páréves darabja sikert aratott – és a növendékeket is sikerhez segítette már hasonló zeneakadémiai vizsgaelőadásokon. Ami annál is kevésbé meglepő, elvégre mindkét opera a tanszak rendező-tanárának, Almási-Tóth Andrásnak a biztatására és felkérésére született meg: előbb 2012-ben Bella Máté, majd rá egy esztendőre Solti Árpád műve. „Az operaírás fordulópont egy zeneszerző életében” – fogalmazott egyik interjújában a Violetta megszületéséről nyilatkozó Solti Árpád, és bizonnyal nem túlzott. Ami pedig a külső szemlélő számára is nyilvánvaló: mindkét „első opera” életképes, hatásos és hálás darab, s ígéretesnek jelzi számunkra a majdani folytatást.Az énekesek fizikai erőnlétéről – az Együtt a Sérült Művészekért Alapítvány jóvoltából, a KK Moves Egészségközpont részéről – Kerekes Kristóf rehabilitációs és prevenciós tréner, art manager gondoskodik.

Jegyár:

1 200 Ft