Liszt szerepe a zongorajátszásban ugyanaz, mint Euklideszé a geometriában.

Alan Walker
Jerusalem Quartet

2016. december 3. 19.00-21.00

Solti terem

Összkiadás élőben

Jerusalem Quartet A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Bartók vonósnégyesei/1

Bartók
1. vonósnégyes, BB 52

Bartók
4. vonósnégyes, BB 95


szünet

Bartók
6. vonósnégyes, BB 119

-;-Jerusalem Quartet: Alexander Pavlovsky, Sergei Bresler (hegedű); Ori Kam (brácsa); Kyril Zlotnikov (cselló)

„Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb vonósnégyese, a tagok technikai tudása és zenei érzéke korukat meghazudtoló” – írja a négyesről az egyik legtekintélyesebb szaklap. A négy izraeli muzsikusból (Alexander Pavlovsky és Sergei Bresler – hegedű, Ori Kam – brácsa, valamint Kyril Zlotnikov – cselló) álló csapat körbeturnézta és meghódította Észak-Amerikát és Európát, összeszokottságuk, virtuóz muzikalitásuk és kifejezőerejük rendre megbabonázza a közönséget. Bartók Béla kvartettjei közismerten kiemelt nehézségűek, hiszen egyfajta radikális újradefiniálásai magának a zsánernek; az elődök eredményeinek összegzése s új irányok kijelölése egyaránt. Az 1. vonósnégyes esetén Bartók legnyilvánvalóbb törekvése a népzenei motívumok beemelése a műzenébe volt, egyszersmind a fúga műfaj újfajta olvasatának megteremtése. A 4. vonósnégyes matematikai pontossággal felépített szerkezete a szerző életében is egyfajta alkotói fordulópont, egyben minden korábbinál változatosabb és eredetibb játéktechnikai repertoárt mozgósít. A 6. (egyben utolsó) vonósnégyesben pedig a játékos életkedv és a groteszkbe átcsapó irónia küzd meg az egyre erőtlenebb, mindinkább elhaló lírával, egy mottószerűen vissza-visszatérő melódia által tagolva – legvégül a semmibe hullva szét.

Jegyár:

3 400, 4 100 Ft