Az a feladatunk, hogy valódi tehetségeket formáljunk, akikben megvan a mesterré váláshoz szükséges képesség, s ne foglalkozzunk a tehetségtelen középszerrel.

Liszt Giovanni Sgambatinak
Budapesti Fesztiválzenekar

2016. október 23. 19.45-22.00

Budapesti Fesztiválzenekar A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Albinoni
G-dúr szonáta, op. 2/1

Galuppi
4. (c-moll) concerto grosso

Platti
D-dúr concerto grosso Arcangelo Corelli nyomán

Vivaldi
e-moll hegedűverseny, RV 278

Vivaldi
g-moll concerto két csellóra, RV 531

Vivaldi
A-dúr concerto vonósokra, RV 158

Scarlatti
„Ombre tacite e sole” – kantáta alt hangra

-;-Terry Wey (alt)

Kertész György, Mahdi Kousay (cselló)

Budapesti Fesztiválzenekar

Művészeti vezető és koncertmester: Midori Seiler

Japán és bajor muzsikus szülők gyermekeként Salzburgban nőtt föl és végezte zenei tanulmányait Midori Seiler. Tanárai között ott volt Végh Sándor és Helmut Zehetmair, de Seiler tanult Bázelban, Londonban, majd Berlinben is, ahol 1991 óta tagja és egyik koncertmestere az egyik legizgalmasabb historikus együttesnek, az Akademie für Alte Musiknak. Szólistaként, kamaramuzsikusként és pedagógusként is nemzetközi hírnévre tett szert. A Fesztiválzenekar barokk együttesének régi ismerőse, akivel az évadban kétszer is találkozhat a BFZ közönsége. Első koncertjének műsorát itáliai későbarokk mesterek műveiből állította össze. Japán és bajor muzsikus szülők gyermekeként Salzburgban nőtt föl és végezte zenei tanulmányait Midori Seiler. Tanárai között ott volt Végh Sándor és Helmut Zehetmair, de Seiler tanult Bázelban, Londonban, majd Berlinben is, ahol 1991 óta tagja és egyik koncertmestere az egyik legizgalmasabb historikus együttesnek, az Akademie für Alte Musiknak. Szólistaként, kamaramuzsikusként és pedagógusként is nemzetközi hírnévre tett szert. A Fesztiválzenekar barokk együttesének régi ismerőse, akivel az évadban kétszer is találkozhat a BFZ közönsége. Első koncertjének műsorát itáliai későbarokk mesterek műveiből állította össze. A virtuóz hegedűsként, énekesként és zeneszerzőként is tevékeny Tomaso Albinoni gazdag anyagi háttere lehetővé tette, hogy ne kelljen zeneszerzőként keresnie a kenyerét, és pusztán kedvtelésből komponálhasson. Az örök slágerként számon tartott g-moll Adagiója helyett a BFZ ezen az estén egy kevéssé ismert, de annál izgalmasabb művét, a mantovai hercegnek komponált op. 2 sorozat G-dúr szonátáját mutatja be. Galuppi a késő barokk és a klasszika stílusát ötvöző c-moll concerto grossója és Platti Corelli nyomán írott D-dúr versenyművét követően Vivaldié lesz a főszerep: e-moll hegedűversenye mellett két csellóra írt g-moll koncertje és egy vonósokra írt concertója is megszólal. Bár halála után zenéje szinte teljes feledésbe merült, 20. századi újrafelfedezésének köszönhetően Vivaldi ma Bach és Händel után a barokk kor legjátszottabb zeneszerzője. A BFZ műsorát a 40 oratóriumával, 115 operájával és közel 700 kantátájával minden idők egyik legtermékenyebb komponistájaként ismert Alessandro Scarlatti egy 1716-ban írt kantátája zárja.

Jegyár:

2 700, 3 700, 4 600, 6 600 Ft, 11 000 Ft