Liszt szerepe a zongorajátszásban ugyanaz, mint Euklideszé a geometriában.

Alan Walker
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar

2016. június 9. 19.30-22.00

Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar A Zeneakadémia saját szervezésű programja

Mozart
C-dúr szimfónia (K. 338)

Mozart
C-dúr (Lützow) zongoraverseny (K. 246)

Bartók
Négy magyar népdal - a capella (BB 99)

Bartók
Cantata profana (BB 100)

-;-Zongorán közreműködik és vezényel: Kocsis Zoltán

Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar

Mozart salzburgi szolgálatának utolsó két évében három szimfóniát írt, köztük az ezen a koncerten elhangzó C-dúr darabot. Megtaláljuk még bennük az olasz nyitány-típus ünnepélyes hangjait, az építkezésben és hangszerelésben azonban a mannheimi iskola fokozódó hatását is tapasztalhatjuk. A Lützow-zongoraversenyt Mozart egy salzburgi gróf fiatal és igen tehetséges feleségének dedikálta. Ennél fogva bár nem tartozik Mozart legvirtuózabb művei közé, a legmagasabb rendű szórakozással kecsegteti a közönséget. Az est második felében a Bartók életművének kisebbik részét képező énekes darabok közül ad elő két alapvető kompozíciót a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar. Az 1930-as években keletkezett Négy magyar népdal Bartók korábbi hasonló műfajú kórusaihoz képest igen progresszívnak számít: míg a tízes évek alatt íródott művek eredeti formájukban mutatják be a népdalokat, e négy tételt sokkal szabadabban, kiforrott zeneszerzői nyelven fogalmazta meg Bartók. A Cantata profanában a legősibb, nyers, mondhatni barbár gyökerekhez nyúl vissza a zeneszerző; e művében fogalmazza meg ars poeticájának lényegét: „Csak tiszta forrásból”.

Jegyár:

3 000, 4 000, 5 000, 6 000 Ft