A képzés az Akadémián igen nehéz, időnként igen kemény volt: aki végigcsinálta, igazi zenészként került ki onnan.

Solti György

"Speciális színházi tér"

2013. december 1.

Almási-Tóth Andrást, a Solti György Kamarateremben bemutatandó Varázsfuvola-produkció rendezőjét a Fidelio kérdezte a kulisszatitkokról.

"Elég speciális színházi tér ez, a legsajátosabb benne, hogy a színpad mérete kicsi, a nézőtér közel van, és ez lehetőséget ad arra, hogy érdekes, intim viszonyt alakíthassunk ki az énekesek és a közönség között. Nincs hasonló, operajátszásra alkalmas, zenekari árokkal rendelkező helyszín hazánkban, és számos opera éppen egy ilyen bensőséges teret kíván meg. Legfőképpen arra törekedtem, hogy megfosszam a művet a patetikus vonásoktól: egy ilyen pici térben könnyen nevetségessé válik minden operai közhely. Ez a helyszín kétségtelenül nem teszi lehetővé a látványos effektusokat, szcenikai bravúrokat sem, tehát nem lehet elfedni vizuális elemekkel az emberi viszonyok részletező kibontását, ahogy sok Varázsfuvola-előadás esetében tapasztaljuk. Máshogy alakulnak az energiák, mint egy nagy színpadon, a szereplők egymás közti és a nézőkkel fenntartott viszonya egyaránt hangsúlyt kap" - nyilatkozta Almási-Tóth András a Fidelio.hu-nak adott interjújában, mely teljes egészében ide kattintva olvasható el.

Címkék