A képzés az Akadémián igen nehéz, időnként igen kemény volt: aki végigcsinálta, igazi zenészként került ki onnan.

Solti György

Kreatív győzelem koronázza meg a Zeneakadémia jubileumi évadát

2016. május 24.

A 2016-os Hipnózis reklámversenyen közterületi plakát-kategóriában nyert első díjat a Zeneakadémia A zene 140 éve kampánya.

A Hipnózis arany díjával immár tizenháromra emelkedett a Zeneakadémia 2013 őszén megújult arculatát és kommunikációját elismerő kitüntetések száma. A magyar kreatív szakma egyik legkomolyabb kreatív megmérettetéseként számon tartott Hipnózisra idén mintegy 232 nevezés érkezett be, amely közül összesen 106 munka jutott shortlistre, azaz a döntőbe.  A Hipnózis zsűrijének összetétele a hazai versenyek között egyedülálló, mivel a vezető nemzetközi reklám-, kommunikációs és marketingszaklapok képviselőiből áll, a verseny célja pedig, hogy azokra az egyedülállóan kreatív megoldásokat irányítsa a figyelmet, amelyek mind eredetiségük, mind kivitelezésük szempontjából kimagaslóak és példaértékűek. A Zeneakadémia – a zene, 140 éve kampány az outdoor (közterületi) kategória nyerteseként érdemelt arany oklevelet a 2016. május 19-i díjátadón. 

 

 

A Zeneakadémia Szabó Stein Imre vezette kommunikációs igazgatósága, illetve kreatív ügynöksége, az Allison Advertising Kft. az alapításának 140. jubileumát ünneplő intézmény létezésének legmélyére igyekezett hatolni a kampánnyal. Az ikonikus Liszt Ferenc téri főépület főhomlokzatát és a megújulás markáns ciánkék színét ötvöző – Nádi Boglárka grafikusművész közreműködésével készült – kalligrafikus igényű kreatív a zene vizuális megragadhatóságából indul ki, és hangjegyekből, kottapapíron jeleníti meg a Zeneakadémiát. A kreatív a 2015 májusában bemutatott jubileumi koncertmagazinnal debütált, és a széles körű közterületi és sajtókampányban mellett, animációs rövidfilm formájában megéledve a televíziónézőkhöz és az internetezőkhöz is eljutott. Az innovatív erőt ezúttal a tradiciókra fókuszáló kampány a 2015 januárjában bemutatott, külföldön egyértelműen bombasikernek bizonyuló Lisztérium című kisfilm mintegy ellensúlyaként készült el.

 

Hipnózis  - Arany díj (Fotó: Zeneakadémia / Valuska Gábor)

 

Szabó Stein Imre a Hipnózison elért siker kapcsán úgy vélte: „érdekes, és mindenképp üzenetértékű, hogy a 140-es kampány a hazai kreatív szcénában tarolt, míg a Lisztérium klip a nemzetközi színtéren és a filmes szakmában halmozott sikert sikerre. Amikor 2013-ban elkezdtük a munkát a Zeneakadémián, tényleg nem a díjhalmozás volt a par excellence cél, most mégis úgy gondolom, a tizenhárom csúcskategóriás külföldi és magyar díj támasztja alá leginkább, hogy van értelme a csapatommal végzett alkotó munkának. Azt hiszem, a minket körülvevő közeg a kisebb és lassabb lépéseknek talán jobban örülne, én viszont nem tudom nem látni annak a tétjét és lehetőségét, hogy a Zeneakadémia világ fölé nyúló balkonjáról jelölhetünk ki újszerű és eredeti kommunikációs utakat – amelyeket a nagyvilág nem hőzöngésnek vesz, hanem elfogad és megdicsér. Ezek az elismerések azért is fontosak, mert a szokásos ügyfél-ügynökségi modelltő jelentősen eltérve a csapatom és jómagam alapvető szereppel bírunk az arculat átfogó, nagy gondolatainak megalkotásában – ami persze semmit nem vesz el a velünk dolgozó kreatív ügynökség munkájának értékéből.” – fogalmazott a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója.

 

 

A Zene 140 éve kampány az elmúlt év során a Kreatív szaklap által meghirdetett 2015-ös Kreatív Craft Award versenyen egyedüli kulturális intézményként grafikai megoldások kategóriában nyert bronzérmet, a 2015-ös Mediadesign versenyen pedig „Prospektusok, szórólapok, poszterek” kategóriában érdemelte ki az első díjat.  A Zeneakadémia patina és progresszió kettősségének jegyében megújult arculata és kommunikációja a 2013-as újranyitás óta a hazai és nemzetközi kreatív szakma számos csúcskategóriás elismerését nyerte el.  Rögtön az újranyitást követő első hónapokban Media Design díjjal tüntették ki a Zeneakadémia egyedi kivitelezésű, egyestés műsorfüzeteit, valamint az évente kétszer megjelenő, koncertajánlókat, interjúkat, esszéket és tárcákat egyaránt tartalmazó, művészi igénnyel kivitelezett Koncertmagazinját. 2014-ben Bronz Pengével és Kreatív Craft Awarddal ismerte el a szakma ugyancsak az egyestés füzeteket. A kreatív ipar „Oscar-díjaként” is számon tartott Red Dot Design Awardot első ízben 2014-ben vehette át Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató a teljes egészében megújított intozmányi arculatért, és ugyanebben az évben a Zeneakadémia logója nyert a világ legjelentősebb vizuális kommunikációs orgánumának számító Communication Arts Magazin 55. dizájnversenyén is. A 2015-ös év elején debütált Lisztérium kisfilm előbb a Chicagói Filmfesztivál Silver Hugo díját nyerte el, majd nem sokkal ezután újabb Red Dot Design Awarddal ismerték el a Zeneakadémia Koncertközpont imázs szpotját. A félperces szpotot nemcsak kreatív, hanem a filmes szakma is kitüntette: Dobóczy Balázs operatőr munkájáért Aranyszem díjat vehetett át. 2015 őszén a Zeneakadémia arculati megújulását elismerő oklevéllel tüntette ki és példaértékűnek minősítette a Design Management Díj zsűrije, majd Mediadesign díjjal és Kreatív Craft Awarddal tüntették ki a jubileumi A zene 140 éve kampányt. A Zeneakadémia – a zene, 140 éve kampány legújabb, immár harmadik díja egyúttal az alapításának 140. évfordulóját ünneplő intézmény napokban lezáruló 2015/16-os jubileumi évadára tette fel a koronát.